dinsdag 11 november 2008

Consumentenmarkt en "zakelijke markt"

Phil Wainewright:
a. zakelijke markt en consumentenmarkt zijn niet (meer) van elkaar te scheiden
b. de consumentenmarkt is tegenwoordig meestal leidend als eht gaat om nieuwe applicaties, en wel hierom:
"So-called consumer applications are advancing faster because individuals have so much more compute resource available for their personal use, he pointed out, with high-spec multimedia PCs at home, iPhones in their pockets and so on. It struck me that this is an illuminating contrast to the previous generation of computing innovation, when it was enterprise professionals who had the budget freedom to purchase PCs and software packages like Lotus 1-2-3 and Microsoft Office, and who therefore led all the experimentation in the client-server software era.

Enterprise professionals in most corporations today are constrained by corporate purchasing policies and IT standardization (less so at Google, by the way, where employees can choose pretty much any personal compute device). But as individuals, those same people are not constrained by corporate risk assessment and compliance rules, while a decade or more of falling prices have brought today’s game-changing technologies into a consumer price bracket. "

Interessante observatie, al vraag ik me wel af of ie helemaal juist is. De Blackberry bijvoorbeeld is volgens mij een vrijwel alleen zakelijk verkocht apparaat, in ieder geval in Nederland.

Maar in het algemeen klopt het wel, denk ik.

1 opmerking:

Anoniem zei

Inderdaad interessant. Wat nog ontbreekt aan het verhaal is dat kinderen/jongelui tegenwoordig de front runners zijn in innovatie en pappa-op-kantoor inspireren. In plaats van andersom. Dit versterkt de leidende rol van de consumenten markt boven de zakelijke markt.