dinsdag 27 april 2010

Cloud development en MDD

Johan den Haan heeft een aantal goede stukken, vooral over het punt waarom de cloud en MDD (of MDSD of hoe je het ook noemt) een goede combinatie is. Lezenswaard.

Deed me vaag denken aan een eerdere discussie met Johan, en inderdaad: op 21 augustus 2008 schreef ik in een reactie op Johan:
" En een van de effecten van SaaS en cloud computing zal zijn dat meer software op die manier gemaakt en onderhouden zal worden. Maar in de gewone systeemontwikkeling zie ik niet veel ruimte voor MDE."

Wat mij betreft is een belangrijk voordeel van MDD voor de cloud dat het een manier is (waarschijnlijk de beste) om functionaliteit portable te maken tussen verschillende clouds, en daarmee lock-in te vermijden.

Hoe dan ook, ik neem me voor nog op Johans verhaal terug te komen.



Geen opmerkingen: